Początki firmy

Trefl to rodzinna firma, której historia sięga 1985 r. Zapoczątkował ją Kazimierz Wierzbicki, który odkrył puzzle podczas jednej ze swoich zagranicznych podróży i postanowił je produkować w Polsce. Firma bardzo szybko z małej, polskiej marki stała się jednym z liderów w swojej branży w Europie.

Dzisiaj Trefl to nie tylko puzzle – pod tą marką powstają również gry planszowe, karciane oraz zabawki. Ważną częścią Grupy Trefl jest także studio filmowe, w którym powstają bajki dla dzieci, ale produkty są kierowane nie tylko do najmłodszych – w ofercie Trefla rozrywkę odnajdą również dorośli i młodzież.

Przy zmieniającym się sposobie sprzedaży, przy nawykach konsumenckich, e-commerce z serwisem Amazon na czele to bardzo ważny kanał dystrybucji, który usilnie rozwijamy - mówi Jacek Behnke, prezes zarządu Trefl S.A.

Amazon i Trefl łączą siły

Trefl rozpoczął współpracę z Amazon w 2019 roku, wchodząc ze swoją ofertą na rynek niemiecki, potem polski. Szybko dołączyły do nich kolejne rynki: włoski, hiszpański, francuski, szwedzki, holenderski oraz amerykański. W planach jest również wdrożenie rynku brytyjskiego.

Dotychczasowa działalność Trefl na rynku online prowadzona była raczej ze wskazaniem na segment B2B oraz rynek krajowy. Model Amazon umożliwia ekspansję na rynki zagraniczne w kanale e-commerce na zasadzie ewolucji, a nie rewolucji, co sprawia, że aktualnie Amazon jest dla nas jednym z ważniejszych partnerów e-commerce. Cenimy fakt, że dzięki zasięgom mamy możliwość szybszego wypromowania naszych marek na rynkach zagranicznych. Pomimo budującej się dopiero pozycji Trefla na Amazon, już notujemy satysfakcjonujące nas wyniki. Nasze plany są ambitne, a celem jest podwojenie obrotu rok do roku. Na rynku polskim z dumą zajmujemy pozycję lidera kategorii zabawek, dlatego rozwój firmy upatrujemy w ekspansji zagranicznej. Współpraca z Amazon może tylko to przyspieszyć - mówi Jacek Behnke.

Dzięki wsparciu Amazon, firma Trefl nie musiała tworzyć własnych sklepów internetowych dla każdego z tych rynków osobno. Zamiast tego posiada sklepy brandowe w serwisie i w pełni wykorzystuje możliwości i narzędzia udostępnione każdej marce.

Niezwykle istotne z punktu widzenia producenta są narzędzia, którymi Amazon wspiera naszą pracę nad contentem i budową świadomości brandu
mówi Agnieszka Kałduńska, Trade Marketing & e-commerce Channel Director w Trefl S.A.

Należą do nich rozbudowane karty produktu oraz brand store. Korzystamy również z płatnej platformy reklamowej Amazon uzyskując bardzo dobre wyniki odsprzedażowe. W planach długoterminowych Amazon jest dla nas jednym z ważniejszych zagranicznych partnerów e-commerce, gdyż umożliwia dotarcie do wysokiej liczby konsumentów. Dzięki reklamie w serwisie Amazon na jednym z zagranicznych rynków, na którym stosunkowo niedawno zaczęliśmy sprzedaż, ilość wyświetleń produktów naszej marki jest niewiele niższa od ilości wyświetleń na popularnej platformie sprzedażowej w Polsce, tj. rynku, na którym Trefl zajmuje pozycję lidera kategorii Zabawek - dodaje.

Świadome wykorzystanie narzędzi udostępnionych każdej marce przekłada się na rotację. Trefl S.A. w krótkim czasie zauważył różnicę i zarejestrował wzrosty sprzedaży, które przebiegają w sposób bardzo dynamiczny. W grudniu 2021 r. w parametrze „odsprzedaży do klienta”, wyniki marki Trefl wzrosły dziesięciokrotnie.

Trefl S.A. to kolejny z przykładów na to, jak dołączenie do Amazon Brand Registry pozytywnie wpłynęło na rozwój firmy i pozwoliło wejść na światowe rynki bez dodatkowych nakładów finansowych.

(PL) Sprzedaję na AMAZON | Trefl – puzzle, gry, zabawki

Zobacz historie innych polskich firm, które odniosły sukces na Amazon.

Dowiedz się więcej o możliwościach sprzedaży na Amazon na stronie https://sell.amazon.pl/.