22 kwietnia
Amazon kontynuuje przekazywanie donacji na rzecz ukraińskich uchodźców
Donacje przekazane przez firmę wynoszą obecnie ponad 35 milionów dolarów, w tym wsparcie finansowe, produkty i kredyty na przetwarzanie danych w chmurze obliczeniowej. Przeczytaj więcej

12 kwietnia
Tysiące cyfrowych ukraińskich artefaktów uratowanych przez specjalistów ds. dziedzictwa kulturowego
Wsparcie AWS dla organizacji pozarządowej SUCHO pomaga replikować i bezpiecznie przechowywać dzieła związane z kulturą i historią Ukrainy w formie cyfrowej. Więcej

11 kwietnia
Amazon oferuje bezpłatne wsparcie prawne dla uchodźców z Ukrainy
Prawnicy Amazon prowadzą największą w historii firmy inicjatywę humanitarną pro bono, opracowując darmowe poradniki prawne dla uchodźców starających się o azyl w Europie. Więcej

31 marca
Amazon otwiera w Polsce drugie centrum pomocy humanitarnej
Amazon uruchomił w Europie drugie centrum pomocy humanitarnej dla uchodźców z Ukrainy, tym razem w Polsce. Czytaj dalej.

28 marca
AWS przeznacza zasoby technologiczne na wsparcie pomocy humanitarnej
W ciągu ostatniego miesiąca organizacje non-profit oraz klienci z sektorów: rządowego i komercyjnego szukali wsparcia w przyspieszeniu kluczowych działań humanitarnych niosących pomoc milionom uchodźców oraz osób w Ukrainie i krajach sąsiednich Czytaj dalej.

24 marca
Amazon uruchamia program wspierania zatrudnienia uchodźców
Amazon uruchomił Welcome Door, nowy program, który ma zapewnić zatrudnionym przez firmę uchodźcom dodatkowe środki i wsparcie, w tym bezpłatną pomoc prawną. Uchodźcy z Ukrainy zatrudnieni przez Amazon uzyskają dostęp do nowej inicjatywy, która w Stanach Zjednoczonych zacznie funkcjonować w przyszłym miesiącu, a do końca tego roku obejmie swoim zasięgiem cały świat. Czytaj dalej.

23 marca
Amazon otwiera nowe centrum pomocy humanitarnej w Słowacji
Przygotowane w ciągu zaledwie 10 dni nowe centrum pomocy humanitarnej Amazon wesprze organizacje pomocowe w jeszcze szybszym działaniu na rzecz uchodźców z Ukrainy. Przeczytaj więcej

22 marca
Amazon podpisuje Partnerstwo Tent na rzecz Uchodźców (ang. Tent Partnership for Refugees)
Ponad 3 miliony ludzi w Ukrainie zostało zmuszonych do opuszczenia swoich domów. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać doraźne i długoterminowe potrzeby Ukraińców poprzez Partnerstwo Tent. Dowiedz się więcej.

8 marca
Aktualizacje dotyczące działalności Amazon w zakresie sprzedaży detalicznej, rozrywki i usług Amazon Web Services (AWS)
Amazon wstrzymuje wysyłkę produktów detalicznych do klientów w Rosji i na Białorusi oraz przestaje udostępniać usługę Prime Video użytkownikom w Rosji. Przeczytaj więcej

Wsparcie Amazon w Polsce dla Ukrainy
Amazon w Polsce intensywnie włącza się w lokalne działania pomocowe dla Ukrainy. Donacjami wspieramy polskie organizacje pozarządowe, oferujemy pomoc w transporcie i koordynujemy działania mające na celu przekazanie ukraińskim dzieciom laptopów oraz ukraińskojęzycznych książek. Przeczytaj więcej

4 marca
Cybernetyczne wsparcie Amazon dla Ukrainy
Uwaga: Ten post został zaktualizowany 8 marca, by uwzględnić fakt, że AWS nie akceptuje już nowych rejestracji z Rosji i Białorusi.

Amazon Web Services (AWS) ściśle współpracuje z ukraińskimi klientami i partnerami, by zapewnić bezpieczeństwo ich aplikacji. Zespoły menedżerów ds. klientów, specjalistów ds. bezpieczeństwa, architektów rozwiązań i innych ekspertów technicznych pracują całodobowo, aby w tym krytycznym czasie pomagać klientom i partnerom. Przeczytaj więcej

28 lutego
Amazon współpracuje z organizacjami pozarządowymi i pracownikami celem szybkiego wsparcia mieszkańców Ukrainy
Amazon przekazuje 5 milionów dolarów organizacjom zapewniającym kluczowe wsparcie dla Ukrainy i dodatkową kwotę odpowiadającą donacjom od zespołu (do wysokości 5 milionów dolarów). Przeczytaj więcej

Amazon oferuje bezpłatne wsparcie prawne dla uchodźców z Ukrainy

Według Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców, od momentu rozpoczęcia konfliktu w Ukrainie, z kraju uciekły ponad 4 miliony osób. W odpowiedzi na kryzys humanitarny, ponad 150 prawników Amazon i partnerów pro bono z USA, Europy, Meksyku, Indii i Australii połączyło siły, aby zapewnić nieodpłatną pomoc prawną organizacjom wspierającym uchodźców z Ukrainy.

Zespół prawników Amazon we współpracy z międzynarodową firmą prawniczą DLA Piper oraz PILnet, międzynarodową organizacją pro bono, opracował kompleksowe poradniki dotyczące relokacji w 18 krajach europejskich. Zawierają one odpowiedzi na pytania prawne i administracyjne dotyczące uchodźców, m.in. jak ubiegać się o pozwolenie na pracę, gdzie znaleźć mieszkanie, pomoc psychologiczną i opiekę nad dziećmi.

Informacje są przekazywane wielu organizacjom pozarządowym (NGO) działającym w Europie, które na miejscu udzielają pomocy ukraińskim rodzinom. Wśród nich: Agencja Unii Europejskiej ds. Azylu (EEAA), Zjednoczeni dla Ukrainy (United for Ukraine) oraz Europejskie Stowarzyszenie Młodych Prawników (European Young Bar Association).

„Kiedy wybuchł konflikt w Ukrainie, od razu wiedzieliśmy, że musimy skontaktować się z naszymi partnerami pro bono, aby określić najpilniejsze potrzeby prawne ukraińskich uchodźców” –powiedział Najib Saïl, Starszy Radca Prawny w Amazon France i szef Europejskiej Grupy Zadaniowej Pro Bono.

„Miliony osób z Ukrainy zostały zmuszone do opuszczenia swojego kraju. Rozpoczynając nowe życie – czy to tymczasowo, czy na stałe – mają wiele pytań dotyczących praw, jakie im przysługują oraz rodzaju pomocy, z jakiej mogą skorzystać. Możemy im pomóc, wykorzystując naszą wiedzę i sieć kancelarii prawnych” – powiedział Saïl. „W Amazon praca pro bono jest mechanizmem zapewniającym społecznościom oraz organizacjom pozarządowym skuteczną i skalowalną pomoc. Pracujemy tak, aby spełniać potrzeby ludzi i zapewniać im dostęp do narzędzi i zasobów na temat przysługujących im praw”.

Program pro bono Amazon zachęca i umożliwia specjalistom prawnym firmy na całym świecie świadczenie bezpłatnych usług prawnych na rzecz potrzebujących społeczności. Od 2014 roku zespoły prawne Amazon spędziły tysiące godzin na działalność pro bono na rzecz klientów w potrzebie. Amazon współpracuje z organizacjami społecznymi i kancelariami prawnymi na całym świecie, oferując szerokie możliwości działalności wolontariackiej.

Dowiedz się więcej o bezpłatnych poradnikach prawnych i programie, a także o tym, co robi Amazon, by wspierać ludzi w Ukrainie.

31 marca
Amazon otwiera w Polsce drugie centrum pomocy humanitarnej
Ponad 4 miliony ukraińskich uchodźców zostało zmuszonych do opuszczenia swojego kraju, a potrzeby związane z ich wspieraniem rosną każdego dnia. Tydzień po otwarciu pierwszego centrum pomocy humanitarnej Amazon w Słowacji, uruchamiamy w Polsce drugie centrum, którego zadaniem jest dostarczanie niezbędnych artykułów ukraińskim uchodźcom.

Obiekt znajduje się w Sosnowcu i zajmuje 3 500 metrów kwadratowych powierzchni magazynowej, na której nasi pracownicy gromadzą, pakują i wysyłają miliony niezbędnych produktów. We współpracy z organizacjami charytatywnymi takimi jak Save The Children i Międzynarodową Federacją Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca, produkty są przekazywane ukraińskim rodzinom. Nowy obiekt niemal podwoił powierzchnię, którą przeznaczaliśmy na dostarczanie produktów pierwszej potrzeby poszkodowanym, i jest to jak dotąd największa akcja humanitarna Amazon.

Nowe centrum pomocy humanitarnej jest rozwinięciem działań pomocowych, jakie prowadzimy w Polsce od początku kryzysu w Ukrainie. Amazon przekazał blisko 1 milion dolarów polskim organizacjom wspierającym uchodźcom na miejscu, a także 5 milionów dolarów na rzecz globalnych organizacji pozarządowych działających w Polsce, takich jak UNICEF, UNHCR, Czerwony Krzyż i Save the Children. Dodatkowo, udostępniliśmy przestrzeń biurową w naszym krakowskim Centrum Rozwoju Technologii Amazon, aby pomagać Światowemu Programowi Żywnościowemu (World Food Program) i Help.ngo w koordynowaniu ich działań w regionie.

Pracownicy - wolontariusze Amazon z całej Polski również angażują się w pomoc potrzebującym. Przekazaliśmy ponad 17 500 koców i pomagaliśmy dostarczać posiłki ukraińskim uchodźcom w Gdańsku, Warszawie i Krakowie, a także w Hrebennem i Dorohusku w ramach Polskiej Akcji Humanitarnej. Zespoły z naszej drukarni we Wrocławiu wydrukowały 1 400 książeczek dla dzieci w języku ukraińskim i we współpracy z Fundacją Gdańską dostarczyły je do domów kultury oraz mieszkań, w których przebywają ukraińscy rodzice i dzieci.

Będziemy nadal korzystać z infrastruktury i technologii Amazon, aby wspierać osoby dotknięte tym konfliktem.


28 marca
AWS przeznacza zasoby technologiczne na wsparcie pomocy humanitarnej
W ciągu ostatniego miesiąca organizacje non-profit oraz klienci z sektorów: rządowego i komercyjnego szukali wsparcia w przyspieszeniu kluczowych działań humanitarnych niosących pomoc milionom uchodźców oraz osób w Ukrainie i krajach sąsiednich.

Technologie i eksperci Amazon Web Services (AWS) wspierają szereg działań pomocowych, w tym tworzenie aplikacji ułatwiających przyjmowanie ukraińskich uchodźców na przejściach granicznych, dostarczanie technologii pomagających w tworzeniu bezpiecznych tras ewakuacyjnych, konfigurowanie awaryjnych połączeń internetowych oraz umożliwianie bezpiecznej komunikacji.

Ściśle współpracujemy z międzynarodowymi organizacjami pomocowymi takimi jak Help.NGO, która specjalizuje się w reagowaniu na sytuacje kryzysowe poprzez dostarczanie zasobów technologicznych zaspokajających potrzeby uchodźców. Współpracujemy również z lokalnymi organizacjami ukraińskimi, takimi jak Optima School, największą w kraju szkołą kształcenia na odległość, aby zwiększać skalę działania i wesprzeć tysiące przesiedlonych uczniów potrzebujących dostępu do edukacji online.

Ze względu na złożoność pracy na miejscu i zmieniający się krajobraz bezpieczeństwa, pomoc technologiczna może mieć ogromny wpływ na powodzenie działań pomocowych. Z tego powodu AWS przeznacza 15 milionów USD w postaci środków na przetwarzanie w chmurze oraz wiedzę techniczną, by kontynuować wsparcie na rzecz lokalnych i globalnych organizacji zajmujących się kryzysem humanitarnym w Ukrainie. Obecni klienci, którzy chcieliby uzyskać dostęp do tych zasobów i rozszerzyć swoje działania, powinni skontaktować się ze swoimi opiekunami klienta, nowi klienci mogą to zrobić tutaj.

Jesteśmy wdzięczni, że możemy działać i wspierać naszych klientów, którzy niestrudzenie niosą pomoc uchodźcom w tym krytycznym czasie, i nadal będziemy wspierać Ukrainę.


24 marca
Amazon uruchamia program zatrudnienia dla uchodźców
W ramach nowego programu Amazon zapewnia uchodźcom i imigrantom korzystającym z pomocy humanitarnej niezbędne zasoby i wsparcie, obejmujące, między innymi, bezpłatne wsparcie prawne i mentoring.

Amazon stworzył program Welcome Door, nową inicjatywę mającą na celu zapewnienie uchodźcom i migrantom korzystającym z pomocy humanitarnej w postaci dodatkowych zasobów i wsparcia, a także zwrotu kosztów uzyskania zezwolenia na pracę. Program zapewnia również pracownikom możliwość podnoszenia kwalifikacji, między innymi poprzez bezpłatną naukę w college’u oraz kurs języka angielskiego English as a Second Language (ESL) w ramach programu Postaw na Swój Rozwój.

Amazon jest również w gronie firm, które zobowiązały się zapewniać wsparcie zaspokajające potrzeby osób uciekających z Ukrainy doraźnie i długoterminowo.

„Mamy różne oferty pracy, dla różnych kandydatów. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować uchodźcom z całego świata tak wszechstronne wsparcie” – powiedział Ofori Agboka, wiceprezes People eXperience i Tech for Operations w Amazon. „Konieczność opuszczenia ojczyzny i rozpoczęcia życia od nowa w nowym miejscu to wyzwanie i duże obciążenie emocjonalne. Zaszczytem i przywilejem jest dla nas to, że możemy pomóc ludziom dokonać tej zmiany i zacząć życie na nowo. Współpracujemy z uchodźcami w całej naszej organizacji i na wszystkich poziomach, zapewniając miejsca pracy i wsparcie, którego potrzebują”.

Uchodźcy przybywający do nowych społeczności często napotykają duże przeszkody w dostępie do pracy i pomocy. Według Upwardly Global, organizacji non-profit, która pomaga uchodźcom w powrocie do aktywności zawodowej, oprócz barier językowych i ograniczonego wsparcia instytucjonalnego uchodźcy z doświadczeniem zawodowym często mają luki w karierze, przez co ich wiedza o sytuacji w branży może być ograniczona.

„Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że migracja do nowego kraju, znalezienie odpowiedniej pracy i nauka nowego języka, pokonując jednocześnie wyzwania społeczne i finansowe to duże wyzwanie” – powiedział Khalid Noorzad, afgański uchodźca. „Dzięki programowi Welcome Door Amazon pomaga stawić czoła tym wyzwaniom, zapewniając pracownikom spokój ducha i możliwość skupienia się na pracy. Cieszę się, że mogę skorzystać z nowych form wsparcia”.

Khalid Noorzad, afgański uchodźca, który przybył do USA w zeszłym roku, pomaga innym uchodźcom i imigrantom korzystającym z pomocy humanitarnej jako specjalista ds. insourcingu w Amazon.

Dzięki nowemu programowi Welcome Door, uchodźcy i imigranci korzystający z pomocy humanitarnej zatrudnieni w Amazon uzyskają dostęp do licznych nowych form wsparcia, obejmujących, wśród nich:

  • Zwrot opłat za odnowienie zezwolenia na pracę, którego średni koszt to ok. 500 dolarów co drugi rok.
  • Nowy portal pomocy w uzyskiwaniu obywatelstwa, który zapewni pełne wsparcie wszystkim uprawnionym pracownikom w ubieganiu się o obywatelstwo amerykańskie.
  • Bieżąca komunikacja, informująca o zmianach w przepisach mogących mieć wpływ na sytuację pracowników będących imigrantami.
  • Bezpłatna pomoc prawna pozwalająca uzyskać odpowiedź na pytania dotyczące imigracji oraz możliwość konsultacji z ekspertami ds. imigracji.
  • Dostęp do rozwiązań umożliwiających podnoszenie kwalifikacji, między innymi poprzez bezpłatną naukę w college'u oraz kurs języka angielskiego ESL w ramach programu Amazon Postaw na Swój Rozwój.
  • Mentoring dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Nowe rozwiązania zostaną udostępnione pracownikom Amazon w USA od kwietnia, a firma planuje rozszerzyć zakres tego program na całym świecie do końca bieżącego roku.

„Jesteśmy bardzo dumni z zaangażowania Amazon we wspieranie w jeszcze pełniejszym zakresie pracowników będących uchodźcami. Dołączamy do grona innych firm będących członkami Partnerstwa Tent, które dokładają wszelkich starań, aby zapewnić uchodźcom tak bardzo potrzebą pomoc i wesprzeć ich w integracji z ich nowymi społecznościami” – powiedziała Veronica Rossini, p.o. dyrektorki wykonawczej w Partnerstwie Tent na rzecz Uchodźców. „Miliony osób uciekają przed wojną i konfliktami, między innymi z krajów takich jak Afganistan i Ukraina. Znalezienie dobrej pracy to jedna z najistotniejszych kwestii dla uchodźców, którzy starają się zbudować życie od nowa. Mam nadzieję, że program Welcome Door zachęci wiele innych firm do zapewnienia tym niezwykle utalentowanym, zaradnym i zmotywowanym osobom narzędzi i wsparcia, których potrzebują, aby rozwijać swoje kariery”.

Realizując swoje zobowiązanie do wspierania pracowników w Stanach Zjednoczonych w podnoszeniu kwalifikacji, Amazon ogłosił niedawno, że w ramach programu Postaw na Swój Rozwój zamierza w pełni finansować czesne za naukę w college'u, podręczniki i inne opłaty związane z edukacją, a także dyplomy ukończenia szkół średnich, egzaminy GED, kursy przygotowawcze do college'u i certyfikaty językowe ESL swoim pracownikom produkcyjnym zatrudnianym w trybie godzinowym. Pracownicy zatrudnieni w Amazon przez co najmniej 90 dni zostaną objęci programem i będą mogli z niego korzystać przez nieograniczony czas podczas pracy w Amazon.

Dowiedz się więcej o programie Welcome Door Amazon i działaniach Amazon wspierających osoby w Ukrainie.


23 marca
Amazon uruchamia centrum pomocy humanitarnej, by pomóc uchodźcom z Ukrainy
W ciągu zaledwie 10 dni zespoły Amazon z całego świata połączyły siły i stworzyły nowe centrum humanitarne w Europie Wschodniej. 5 000 m2 przestrzeni magazynowej w Słowacji, wcześniej wykorzystywanej do realizacji zamówień klientów, przekształciliśmy w centrum, które pomoże dostarczać niezbędne zaopatrzenie ukraińskim uchodźcom. Jest to największy tego typu obiekt pomocowy zbudowany przez Amazon. Jest połączony z szerszą infrastrukturą firmy, innowacyjnymi technologiami oraz globalną siecią logistyczną, aby jak najszybciej i jak najskuteczniej dostarczać niezbędne zaopatrzenie organizacjom działającym na miejscu.

Dzięki uruchomieniu ośrodka, sieć centrów logistycznych Amazon w całej Europie przygotowuje i dostarcza ponad cztery miliony artykułów pierwszej potrzeby, w tym materiały do budowy schronień, artykuły higieniczne, koce i odzież, przekazywane zarówno przez Amazon, jak i naszych klientów. Wychodząc od aktualnych potrzeb uchodźców, zespoły Amazon oceniają, co powinniśmy przekazać bezpośrednio i uzupełniają ewentualne braki. Następnie gromadzą produkty w jednym miejscu, pakują i wysyłają organizacjom charytatywnym, potrzebującym ich do prowadzenia działań ratujących życie. Klienci w Europie mogą przekazywać donacje na wsparcie tych działań za pośrednictwem specjalnych list zakupowych w naszych europejskich sklepach.

W miarę napływu niezbędnych produktów do naszej europejskiej sieci, zespół Usług Transportowych Amazon (ang. Amazon Transportation Services) przewozi je do punktu w Słowacji, gdzie wydzielono miejsce przeznaczone wyłącznie na działania pomocowe. Po dotarciu produktów do centrum w Słowacji, są one przekazywane uchodźcom we współpracy z organizacjami charytatywnymi, takimi jak Save The Children, Międzynarodową Federacją Towarzystw Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC). Strategiczna lokalizacja słowackiego centrum pomocy humanitarnej znacznie przyspieszy transport materiałów pomocowych przez Polskę, Węgry, Słowację, Rumunię, Mołdawię i Czechy, aby szybko udzielać pomocy ukraińskim dzieciom i rodzinom w potrzebie.

Uruchomienie centrum w ciągu niespełna 10 dni było ogromnym wyzwaniem dla całego zespołu i z satysfakcją obserwujemy, jak artykuły pierwszej potrzeby przekazywane są już poszkodowanym. Jesteśmy wdzięczni naszym klientom za ich pomoc, a także naszym zespołom i partnerom za ich pracę oraz zaangażowanie przy wspieraniu uchodźców w tym trudnym czasie. Wiemy, że będzie to działanie o charakterze długofalowym.


8 marca
Aktualizacje dotyczące działalności Amazon w zakresie sprzedaży detalicznej, rozrywki i usług Amazon Web Services (AWS) w Rosji i na Białorusi
Ze względu na obecną sytuację w Rosji i w Ukrainie, podjęliśmy w tym regionie dodatkowe działania. Wstrzymaliśmy wysyłkę produktów detalicznych do klientów w Rosji i na Białorusi, nie będziemy przyjmować nowych klientów AWS ani partnerów handlowych z obu tych krajów. Użytkownikom w Rosji zawieszamy też dostęp do usługi Prime Video i przestajemy przyjmować zamówienia na grę New World, która jest jedyną grą wideo sprzedawaną przez nas bezpośrednio w Rosji.

Dla przypomnienia, w przeciwieństwie do innych amerykańskich dostawców technologii, AWS nie posiada w Rosji centrów danych, infrastruktury ani biur, a nasza polityka od dawna wyklucza współpracę z rosyjskim rządem.

Kontynuujemy współpracę z organizacjami pozarządowymi, by wspierać rozległe potrzeby humanitarne w regionie. Amazon przekazał na wsparcie poszkodowanych 5 milionów dolarów. Dalej zbieramy donacje od naszych pracowników i z radością informujemy, że 10 000 z nich już przekazało swoje środki. Dziesiątki tysięcy klientów z całego świata zrobiło to za pośrednictwem naszych stron internetowych, my zaś dbamy, by donacje trafiły do organizacji Save the Children i Czerwonego Krzyża działających na miejscu.

Wsparcie Amazon w Polsce dla Ukrainy
Amazon w Polsce intensywnie włącza się w lokalne działania pomocowe dla Ukrainy. Donacjami wspieramy polskie organizacje pozarządowe, oferujemy pomoc w transporcie i koordynujemy działania mające na celu przekazanie ukraińskim dzieciom laptopów oraz ukraińskojęzycznych książek.

  • W Polsce zdecydowaliśmy się wesprzeć donacjami następujące polskie organizacje pozarządowe: Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCMP), Fundację Ocalenie, Fundację „Ukraiński Dom – Nasz Wybór”, Fundację Edukacyjną „Perspektywy” oraz Fundację Gdańską.
  • Zaoferowaliśmy pomoc w transporcie organizacjom pozarządowym i instytucjom rządowym w miastach takich jak Szczecin, Poznań, Wrocław, Katowice, Łódź, a także Warszawa i Kraków. Amazon zapłaci również partnerom transportowym za przewóz uchodźców oraz pomocy humanitarnej do i z punktów przyjmowania uchodźców. Współpracujemy z powołaną przez Pocztę Polską Fundacją „Pocztowy Dar” i będziemy przekazywać w celach pomocowych produkty Amazon z trzech naszych centrów: Katowice, Wrocław i Pawlikowice.
  • W pierwszym tygodniu marca skoordynowaliśmy działania mające na celu przekazanie ukraińskim dzieciom laptopów oraz ukraińskojęzycznych książek, w naszych polskich centrach operacyjnych trwa zbiórka koców. Centrum operacyjne Amazon w Bielanach Wrocławskich drukuje również kolorowanki dla ukraińskich dzieci przekraczających granicę.

4 marca
Cybernetyczne wsparcie Amazon dla Ukrainy
Oprócz dostarczania pomocy humanitarnej i wsparcia dla organizacji pozarządowych (NGO) w celu niesienia pomocy osobom dotkniętym przemocą, Amazon Web Services (AWS) ściśle współpracuje z ukraińskimi klientami i partnerami, by zapewnić bezpieczeństwo ich aplikacji. Zespoły menedżerów ds. klientów, specjalistów ds. bezpieczeństwa, architektów rozwiązań i innych ekspertów technicznych pracują całodobowo, aby w tym krytycznym czasie wspierać klientów i partnerów. Pomagamy im stosować najlepsze praktyki w zakresie bezpieczeństwa poprzez przestrzeganie zasad Well-Architected Framework, by zapewnić ochronę systemów i danych. Poza tym, tworzymy i dostarczamy usługi techniczne oraz narzędzia klientom w Ukrainie, by pomóc im bezpiecznie migrować infrastrukturę lokalną do AWS i zabezpieczyć ją przed potencjalnym atakiem fizycznym lub wirtualnym.

Od kilku tygodni ściśle współpracujemy z ukraińskimi organizacjami informatycznymi w celu odpierania cyberataków oraz współdziałamy z organizacjami w Ukrainie i na świecie, aby w czasie rzeczywistym dzielić się istotnymi informacjami. W efekcie nasze zespoły zaobserwowały nowe rodzaje złośliwego oprogramowania oraz aktywność wielu monitorowanych przez nas podmiotów państwowych. W miarę nasilania się tej aktywności nasze zespoły i technologie wykrywały zagrożenia, poznawały wzorce i bezpośrednio udostępniały narzędzia naprawcze klientom. Jak zawsze, na podstawie gromadzonych danych, nasze zespoły nieustannie uczą się, jak nadal rozwijać ochronę naszej infrastruktury. Stosujemy model „podążania za słońcem” (ang. follow the sun), w którym nasze zespoły śledzą informacje o nowych zagrożeniach 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i są w stanie szybko na nie reagować. Nasze zespoły ds. bezpieczeństwa dzielą się informacjami wywiadowczymi z rządami i organizacjami informatycznymi, z którymi ściśle współpracujemy w Europie, Ameryce Północnej i na całym świecie, aby dostarczać właścicielom i operatorom infrastruktury krytycznej dodatkowe informacje umożliwiające ochronę ich obiektów.

Poza tym, że obserwujemy wzrost aktywności szkodliwych podmiotów państwowych, odnotowujemy również zwiększone tempo operacyjne innych tego typu podmiotów. Zaobserwowaliśmy kilka sytuacji, w których złośliwe oprogramowanie zostało wymierzone w organizacje charytatywne, pozarządowe i inne organizacje pomocowe w celu szerzenia dezorientacji i powodowania zakłóceń. W szczególnie rażących przypadkach celem złośliwego oprogramowania było zakłócenie dostaw medycznych, żywności i odzieży. Będziemy nadal intensywnie pracować na rzecz ochrony klientów i ściśle współpracować z organizacjami, które prowadzą niezwykle potrzebną działalność na rzecz pomocy osobom dotkniętym tym strasznym konfliktem.

Nasze zespoły ds. sektora publicznego ściśle współpracują z rządami, aby zrozumieć ich potrzeby w zakresie bezpieczeństwa i szybko reagować, udzielając wsparcia i wskazówek. W okresie poprzedzającym obecny konflikt konsultowaliśmy się z rządem Ukrainy, krajami Unii Europejskiej, Komisją Europejską, rządem Stanów Zjednoczonych, NATO i innymi organizacjami. AWS jest nadal zaangażowany w dostarczanie wiedzy i wsparcia w zakresie bezpieczeństwa, o czym wspomniał dyrektor generalny Amazon, Andy Jassy, w swoim przesłaniu na Twitterze skierowanym do mieszkańców Ukrainy.

W przeciwieństwie do innych amerykańskich dostawców technologii, AWS nie posiada w Rosji centrów danych, infrastruktury ani biur, a nasza polityka od dawna wyklucza współpracę z rosyjskim rządem. Do naszych największych klientów korzystających z AWS w Rosji należą firmy, których główne siedziby i zespoły programistów znajdują się poza tym krajem. AWS ma jasne warunki świadczenia usług, zgodnie z którymi, jeśli klient używa zasobów AWS do grożenia, podżegania, promowania lub aktywnego zachęcania do przemocy, terroryzmu lub wyrządzania innym poważnych szkód, nie może korzystać z naszych usług. Każdy klient, o którym wiemy, że dopuszcza się tego typu zachowań, będzie miał zawieszony dostęp do AWS.

W miarę rozwoju konfliktu, AWS i Amazon aktywnie pomagają i będą to robić w przyszłości, zarówno dla mieszkańców Ukrainy, jak i całego świata. Stale będziemy pracować nad wspieraniem działań pomocowych oraz udostępniać naszą wiedzę i usługi w zakresie bezpieczeństwa wszystkim, którzy tego potrzebują.

Na bieżąco będziemy informować o aktualizacjach i postępach w naszych działaniach.


28 lutego
Amazon współpracuje z organizacjami pozarządowymi i pracownikami celem szybkiego wsparcia mieszkańców Ukrainy
Podobnie jak wielu z Was na całym świecie, z ciężkim sercem, przerażeniem i troską obserwujemy to, co dzieje się w Ukrainie. Chociaż nie prowadzimy bezpośredniej działalności w Ukrainie, mamy pracowników i partnerów, którzy pochodzą z tego kraju lub są z nim głęboko związani.

W ciągu ostatnich kilku dni pracowaliśmy w Amazon nad tym, aby, jak najlepiej pomóc tym, którzy zostali dotknięci przemocą. Każdej firmie, która nie jest obecna na miejscu, trudno jest udzielić bezpośredniego wsparcia w strefie działań wojennych, dlatego przekazujemy 5 milionów dolarów organizacjom zapewniającym kluczowe wsparcie dla Ukrainy, włączając w to UNICEF, Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców (UNHCR), Światowy Program Żywnościowy, Czerwony Krzyż, Polską Akcję Humanitarną i Save the Children.

Również od naszych pracowników usłyszeliśmy, że chcą pomagać, dlatego wymienionym wyżej organizacjom przekażemy też kwotę odpowiadającą donacjom od naszego zespołu (do wysokości 5 milionów dolarów). Dla klientów, którzy chcą pomóc, dodajemy przyciski darowizn na naszych stronach głównych w USA, Wielkiej Brytanii, Polsce i Niemczech i rezygnujemy z pobierania opłat za przetwarzanie płatności.

Poza zapewnianiem wsparcia finansowego dla działań pomocowych w Ukrainie, staramy się też inaczej wspierać nasze zespoły oraz ukraińskich imigrantów. Przykładowo, pracownikom w Polsce daliśmy dodatkowy czas wolny na zadbanie o siebie i swoje rodziny, z obywatelami Ukrainy działamy nad przyspieszeniem procesu wydawania pracowniczych wiz imigracyjnych, jeżeli zmienili miejsce pobytu.

Powrót do normalności po wojnie potrwa wiele lat, a my będziemy kontynuować współpracę z organizacjami pozarządowymi, naszymi pracownikami i partnerami, aby wspierać działania pomocowe i poszkodowanych.