Glamazon, wewnętrzna grupa afiliacyjna LGBTQ+, którą stworzyły osoby pracujące w Amazon, znalazła się w pierwszej dziesiątce najlepszych sieci LGBTQ+ według Global Diversity List 2021. Ranking jest podziękowaniem dla osób, które niestrudzenie pracują nad tym, aby różnorodność i inkluzywność zawsze znajdowały się w samym sercu wszelkich podejmowanych przez firmę działań i osób pracujących w Amazon. Glamazon powstał w 1999 roku, w głównej siedzibie Amazon w Seattle, jako lista e-mailingowa. Służyła ona jako platforma komunikacyjna dla społeczności LGBTQ+, dzięki której pracownicy będący członkami lub osobami wspierającymi społeczność, mogli nawiązać kontakt i organizować spotkania po godzinach pracy. Obecnie Glamazon to ponad 3000 osób w 60 oddziałach Amazon na całym świecie skupiających się poprzez różnorodne narzędzia na edukacji i wsparciu pracowników społeczności, jak i ich
sojuszników. W Wielkiej Brytanii Glamazon prowadzi wiele inicjatyw i ma się czym pochwalić. W 2018 roku grupa odegrała kluczową rolę we wspieraniu Amazon w wprowadzeniu wytycznych dla pracowników transpłciowych. Wytyczne pomogły firmie wzmocnić aspekt różnorodności, wsparcia i integracji osób transpłciowych w całym brytyjskim biznesie. Składał się na nie zbiór najlepszych praktyk ważnych dla tej części społeczności LGBTQ+ m.in.: prawidłowe używanie terminologii i zaimków osobowych. Każdego roku w czerwcu Glamazon bierze udział w światowych obchodach Miesiąca Dumy (Pride Month). W Amazon ten miesiąc jest zawsze wyjątkowym okresem w roku, w którym promujemy równość w geście solidarności i wsparcia dla wszystkich przedstawicieli środowiska. Świętujemy historie i osiągnięcia naszych kolegów, klientów i osób wspierających społeczność LGBTQ+. Podczas pandemii brytyjski Glamazon wykazał się kreatywnością i pomimo trwających obostrzeń, w ciekawy sposób umożliwił świętowanie tego ważnego wydarzenia. Właściciele urządzeń z Alexą mogli sprawdzić swoją wiedzę na tematy LGBTQ+, pytając: „Alexa, przepytaj mnie z Pride”. Poza tym, brytyjski Glamazon wsparł szereg organizacji charytatywnych, takich jak Rainbow Road, SAGE, Born Perfect, które wytrwale działają na rzecz społeczności LGBT+. Polski oddział Glamazon z początkiem roku wsparł jedną z organizacji pozarządowych pomagającą społeczności LGBTQ+, funduszami w wysokości 40 tysięcy dolarów na cele statutowe. W czerwcu grupa skupiła się na budowaniu świadomości, organizując Quiz on-line dotyczący wiedzy o społeczności LGBTQ+, ważnych dla niej wydarzeń i terminologii. Poza tym, w intranecie Amazon, pracownicy mogli dołączyć do specjalnej grupy i otrzymać plakietkę symbolizującą wsparcie dla społeczności. Dodatkowo, członkowie grupy dołączyli do paneli dyskusyjnych organizowanych w Amazon, aby podzielić się wiedzą i radami z zakresu budowania miejsca pracy charakteryzującego się otwartością na różnorodność. W październiku, Glamazon, we współpracy z wewnętrzną grupą DEI (Diversity, Equity & Inclusion) gdańskiego oddziału Amazon, zorganizował warsztat antydyskryminacyjny online, poprowadzony przez fundację Lamdba odnośnie inclusive language - poprawnej komunikacji w interakcji ze społecznością LGBTQ+, dotyczącej np. zaimków osobowych.