Kasia dołączyła do zespołu Amazon w 2017 roku, a jej przygoda zaczęła się w dość nietypowy sposób. W trakcie rekrutacji okazało się, że jest we wczesnej ciąży. Biorąc pod uwagę zbliżający się wielkimi krokami urlop macierzyński, zaproponowała firmie przełożenie całego procesu. Jednak dla Amazon planowana, dłuższa nieobecność Kasi nie była żadną przeszkodą do rozpoczęcia współpracy: została zatrudniona. Już na początkowym etapie swojej kariery w Amazon otrzymała dużo wsparcia od współpracowników i przełożonych. „To było dla mnie ogromne zaskoczenie, nie spodziewałam się aż tak ciepłego przyjęcia” – mówi.

Zróżnicowana ścieżka kariery

Początki swojej współpracy z Amazon Kasia wspomina bardzo pozytywnie. Gdy w 2017 roku dołączyła do zespołu, wzięła udział w Pathways Operations Manager Programme (Programie Rozwoju Przywództwa Operacyjnego). Jego celem jest umożliwienie szybkiego rozwoju osobom chcącym obejmować wysokie stanowiska w Amazon. Program polega na pracy w różnych działach w centrach logistycznych, a dzięki temu czerpaniu wiedzy z odmiennych departamentów oraz nauce procesów innych dla różnych typów centrów logistycznych.

Wiedza w Amazon płynie z różnych szczebli i na różnych płaszczyznach. Bardzo doceniam tę wszechstronność, którą Amazon budował we mnie od samego początku

– komentuje Kasia.

Przez pierwsze cztery miesiące Kasia pracowała nad projektem związanym z poprawą zaangażowania pracowników Amazon. Wspólnie z zespołem szukała sposobów na podniesienie komfortu oraz jakości pracy pracowników magazynowych. W 2020 roku jako menedżer ds. operacyjnych miała również możliwość otwarcia największego budynku robotycznego Amazon w Polsce – centrum logistycznego w Gliwicach. „To było dla mnie ciekawe wyzwanie. Przekonałam się wtedy, że hasło Amazon Każdy dzień jest naszym pierwszym (ang. Every day is Day One) nie jest tylko pustym sloganem. W Amazon rzeczywiście to tak wygląda. Miałam przyjemność się o tym przekonać na każdym etapie mojej kariery – tak naprawdę każdego dnia” – śmieje się. W Amazon zawsze mamy Day 1” – podejście do pracy pozostaje takie samo jak pierwszego dnia działalności Amazon. Zawsze koncentrujemy się na zadowoleniu klientów. Szybko podejmujemy decyzje, poszukujemy innowacji, jesteśmy otwarci na różnorodność. Codziennie uczymy się czegoś nowego.

Czym Kasia zajmuje się teraz?

W 2020 roku Kasia dołączyła do zespołu Amazon.pl jako Senior Vendor Manager. Od grudnia 2021 działa jako menedżerka zespołu ds. współpracy z dostawcami i wraz ze swoim zespołem zarządza 8 kategoriami produktowymi. Jest odpowiedzialna za tworzenie oraz wdrażanie strategii kategorii produktowych, współpracę z zespołami Amazon ulepszającymi doświadczenia klientów (tzw. customer experience) na każdej płaszczyźnie, negocjacje roczne oraz wiele więcej. Jej zespół na co dzień pracuje z największymi, międzynarodowymi i polskimi dostawcami, by zapewniać dostępność uwielbianych przez polskich klientów produktów na amazon.pl w konkurencyjnych cenach. „Podejmujemy decyzje w oparciu o potrzeby klientów, ale pamiętamy też o naszych dostawcach. Dokładamy wielu starań, by jak najlepiej o nich dbać, jesteśmy z nimi w stałym kontakcie, budujemy relacje długofalowe. Mamy cykliczne spotkania, by lepiej rozumieć ich potrzeby i na nie odpowiadać. Z niektórymi dostawcami widujemy (lub słyszymy) się nawet raz w tygodniu” – dodaje.

Kasia w kierowaniu zespołem wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie, które nabyła, między innymi, podczas różnych etapów pracy w Amazon. „W Amazon miałam możliwość zarządzania zmianą do 1300 osób podczas szczytu sezonu. To wyzwanie na pewno pomogło stać mi się lepszym menedżerem i nauczyło stosować mechanizmy by móc skalować biznes” – mówi Kasia. Dzięki styczności z dużą różnorodnością, Katarzyna ma szeroki wachlarz narzędzi do radzenia sobie z codziennymi zadaniami.

Rozwój i inkluzywność ponad wszystko

Ścieżka zawodowa Kasi była bardzo zróżnicowana. Niezmiennym, towarzyszącym jej od początku elementem było działanie w oparciu o zasady przywództwa (Leadership Principles), którymi do dziś się kieruje. Przy częstej zmianie działów miała szansę na zdobywanie wiedzy z wielu, niezależnych od siebie źródeł. W Amazon chęć podejmowania nowych wyzwań zawsze spotyka się z dużą aprobatą. Na każdym kroku swojej kariery Kasia mogła liczyć na wsparcie ze strony swoich menedżerów oraz współpracowników. Posiada stałą mentorkę, dzięki której nieustannie poszerza swoje horyzonty i jest w stanie jeszcze efektywniej rozwiązywać ewentualne problemy lub stawiać czoła coraz większym wyzwaniom. „W Amazon bardzo cenię sobie dostępność ekspertów z różnych dziedzin. Dzięki temu każdego dnia uczę się czegoś nowego. Z moją obecną mentorką współpracuję już od 3 lat, darzę ją ogromnym zaufaniem” – mówi. Kolejną istotną zaletą Amazon jest dla Kasi duża różnorodność wśród pracowników, pozwalająca na inspirującą wymianę spostrzeżeń i doświadczeń. Zestawienie ze sobą różnych punktów widzenia daje większe szanse na znalezienie optymalnego rozwiązania.

Niezależnie od tego, czy obejmujemy pozycję lidera, czy jesteśmy pracownikiem szczebla początkowego, zawsze możemy liczyć na ogromne wsparcie firmy. Amazon jest miejscem, w którym rozwój jest naturalny, wspierany i zalecany. Indywidualne podejście do pracownika i codzienna pomoc ze strony współpracowników i managerów pozwalają na pełne wykorzystanie potencjału zawodowego.

Więcej informacji na temat pracy w Amazon znajduje się w zakładce aboutamazon.pl/nasze-miejsce-pracy i na http://www.amazon.jobs/pl.