27 lutego 2023: wysyłamy samoloty, aby dostarczyć pomoc do Turcji i Syrii

10 lutego 2023:  tworzymy hub humanitarny w pobliżu Stambułu

9 lutego 2023: pomagamy klientom z kolejnych krajów przekazywać datki na pomoc ofiarom trzęsienia ziemi

8 lutego 2023: przekazujemy darowizny organizacjom pozarządowym pomagającym w akcji ratunkowej w Turcji i Syrii

7 lutego 2023: pierwsza dostawa pomocy z Amazon wyrusza ze Stambułu do regionów dotkniętych trzęsieniem ziemi

6 lutego 2023: uruchamiamy działania pomocowe i odpowiadamy na natychmiastowe potrzeby organizacji humanitarnych

W Polsce działania pomocowe na rzecz ofiar trzęsienia ziemi w Turcji i Syrii prowadzi Polski Czerwony Krzyż, partner kampanii społecznych Amazon. PCK ogłosił zbiórkę środków finansowych NA POMOC TURCJI i SYRII, które zostaną przeznaczone na zakup najpilniejszych rzeczy dla osób poszkodowanych.


27 lutego wysłaliśmy samoloty, aby dostarczyć pomoc do Turcji i Syrii.
Dwa samoloty towarowe Amazon Air załadowane materiałami pomocowymi przyleciały do Stambułu z USA i Niemiec w weekend, aby dostarczyć pomoc ofiarom trzęsienia ziemi w Turcji i Syrii.

Amazon Air executed two relief flights with over 100K lbs of supplies to Türkiye and Syria

Ta zawartość jest udostępniana przez serwis zewnętrzny (www.youtube.com).

Aby wyświetlić zawartość, należy wyrazić zgodę na pliki cookie, wybierając opcję Zaakceptuj wszystkie w pojawiającym się banerze. Można też przejść do stopki strony, wybrać opcję Preferencje plików cookie, a następnie wybrać Wł. w sekcji Funkcjonalne pliki cookie i Pliki cookie wydajności.

Samoloty dostarczyły namioty, śpiwory, koce, grzejniki i inne bardzo potrzebne materiały. Nasze zespoły z Europy i Stanów Zjednoczonych zapakowały i załadowały setki palet z zaopatrzeniem. Ich zaangażowanie oraz dostęp do większej ilości zapasów, zapewniły firmie bardziej efektywny transport najbardziej potrzebnych towarów.

Produkty przekazane przez Amazon będą wspierać trwające działania humanitarne prowadzone przez organizacje partnerskie, takie jak Międzynarodowa Organizacja ds. Migracji (IOM), zapewniając, że dostawy zostaną dostarczone do rodzin, które straciły swoje domy w wyniku trzęsienia ziemi. Praca odbywa się w ścisłej koordynacji z rządem Turcji i poprzez partnerów wykonawczych w północno-zachodniej Syrii.

Reakcja IOM w tych dwóch krajach opiera się na doświadczeniu w zakresie niesienia pomocy ofiarom katastrofy. W działaniach bierze udział 1000 pracowników, z których 600 znajduje się na zniszczonych obszarach w południowo-wschodniej Turcji oraz ucestniczy w dużych, transgranicznych operacjach w północno-zachodniej Syrii, które prowadzone są z tureckiego miasta Gaziantep. W obu krajach natychmiastową pomocą humanitarną zostało objętych ponad milion osób. Do Turcji i Syrii trafiły także 422 ciężarówki z produktami pierwszej potrzeby.

Kontynuumy akcję niesienia pomocy, którą rozpoczęliśmy już kilka dni po niszczycielskim trzęsieniu ziemi, wysyłając dziesiątki tysięcy artykułów pomocowych do dotkniętych obszarów i uruchamiając hub humanitarny w pobliżu Stambułu w ciągu zaledwie czterech dni.

Podjęliśmy również wstępne zobowiązanie do przekazania 600 000 dolarów w postaci darowizn pieniężnych dla organizacji pozarządowych udzielających kryzysowego wsparcia. Aby ułatwić klientom przekazywanie darowizn organizacjom niosącym pomoc na miejscu, aktywowaliśmy zbiórki w 16 sklepach Amazon na całym świecie.

Według oficjalnych danych ponad 48 000 osób straciło życie w trzęsieniu ziemi. Ocaleni zmagają się z trudnymi warunkami, ktore potęgują niskie temperatury.

Amazon Web Services zapewnia wsparcie techniczne po trzęsieniu ziemi w Türkiye i Syrii

Specjaliści z branży technologicznej zebrali się również za pomocą czatu, aby pomóc w uruchomieniu innej akcji mapowania wspieranej przez AWS, Afetharita.com, co tłumaczy się jako "mapa katastrofy". Aplikacja wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia mapy pokazującej prośby o pomoc zamieszczane za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Amazon Web Services (AWS) zapewnia kredyty w chmurze (rodzaj wirtualnej waluty) i wsparcie techniczne lokalnym organizacjom, które pomagają w działaniach pomocowych po niszczącym trzęsieniu ziemi w Turcji i Syrii.

AWS zebrał się, aby pomóc organizacji AKUT Search and Rescue Association skalować swoją aplikację Güvendeyim (co tłumaczy się jako "Jestem bezpieczny") w ciągu kilku dni od trzęsienia ziemi, aby pomóc lokalnym mieszkańcom powiadomić bliskich, że są bezpieczni. Aplikacja ma obecnie ponad 1 milion pobrań.

Turecka firma technologiczna Başarsoft również otrzymała w ramach kredytu promocyjnego AWS możliwość stworzenia w chmurze portalu mapującego potrzeby związane z pomocą w razie trzęsienia ziemi. Portal wykorzystuje oparte na lokalizacji posty z mediów społecznościowych, aby pomóc skierować poszukiwania do krytycznych obszarów, takich jak zawalone budynki i gruzy. Aplikacja pomaga również zlokalizować osoby potrzebujące pomocy i umożliwia każdemu złożenie wniosku o pomoc.

10 lutego 2023: przekształciliśmy magazyn w hub humanitarny, aby usprawnić organizację i wysyłkę materiałów pomocowych
We współpracy z jednym z lokalnych partnerów logistycznych Amazon, przekształciliśmy 2000 m2 powierzchni magazynowej w obiekt, zabezpieczający dostawy do organizacji działających na miejscu tragedii. Obiekt, który powstał w zaledwie cztery dni po niszczycielskim trzęsieniu ziemi, przyspieszy dostarczanie niezbędnych środków pierwszej potrzeby. Wspólnie z klientami Amazon przekazaliśmy do tej pory prawie 100 000 artykułów pomocowych, a datki wciąż napływają.

Zespoły pracujące w hubie humanitarnym zajmują się przekazywaniem darów oraz innymi kluczowymi dostawami niezbędnych materiałów, takich jak: grzejniki, koce, materiały do budowy schronów i odzież. Wszystkie działania prowadzone są w ścisłej koordynacji z lokalnymi władzami i organizacjami pozarządowymi, które przebywają na miejscu. Obiekt został uruchomiony w pobliżu Stambułu, aby usprawnić organizację i wysyłkę materiałów pomocowych w celu jak najszybszego niesienia wsparcia poszkodowanym.

Pierwsze cztery ciężarówki z darami od Amazon opuściły centrum realizacji w Stambule na początku tygodnia i zostały wysłane do prowincji Hatay i Malatya. Pierwszy transport z darami od klientów Amazon wyruszył w czwartek, 9 lutego 2023 do prowincji Kahramanmaraş.

9 lutego 2023

Pomagamy klientom z kolejnych krajów przekazywać datki na pomoc ofiarom trzęsienia ziemi

Klienci Amazon w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Niderlandach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich mogą przekazywać za pośrednictwem serwisów Amazon w swoich krajach darowizny na rzecz organizacji takich jak Czerwony Krzyż i Czerwony Półksiężyc. Dodatkowo na stronie Amazon w Turcji można zapoznać się z informacjami na temat sposobów wsparcia, w tym przekazywania darowizn.

Zapewniamy również wsparcie technologiczne dla organizacji pomocowych. Zespół AWS Disaster Preparedness and Response zapewnia wyszkolonych wolontariuszy i rozwiązania techniczne umożliwiające niesienie pomocy organizacjom pozarządowym z ramienia ONZ w rejonie katastrofy. Przekazaliśmy również granty na rzecz organizacji non-profit, które działają na miejscu i wykorzystują własną infrastrukturę logistyczną do wysyłania artykułów pomocowych w regiony dotknięte skutkami trzęsienia ziemi.

Według tureckiego rządu liczba ofiar śmiertelnych w Turcji i Syrii wzrosła powyżej 20 000. Mając na uwadze warunki pogodowe i niską temperaturę, wysłaliśmy artykuły pierwszej potrzeby, takie jak: koce, namioty, grzejniki, żywność, pieluchy, odżywki dla dzieci czy lekarstwa. W ramach programu „Disaster Relief” zespół Amazon nadal otrzymuje prośby o zaopatrzenie, które pomoże przetrwać zimę, w tym m.in. ciepłą odzież czy produkty higieniczne.

Ogłosiliśmy wstępne zobowiązanie do przekazania 500 000 dolarów w formie darowizn dla organizacji pozarządowych udzielających wsparcia na obszarach dotkniętych trzęsieniem ziemi w Turcji i Syrii. Do organizacji tych należą: Czerwony Półksiężyc, AKUT Search and Rescue Association, fundacja AHBAP, Światowy Program Żywnościowy (WFP), Save the Children oraz UNICEF. To zaangażowanie jest uzupełnieniem pomocy, jaką przekazujemy w formie darowizn produktów i wsparcia logistycznego, które już zapewniamy w regionie. Pierwsze dwie ciężarówki z darowanymi przez Amazon przedmiotami opuściły centrum realizacji zamówień w Stambule we wtorek, 7 lutego 2023 i ruszyły do prowincji Hatay. Dodatkowe ciężarówki do Hatay i Malatya mają wyruszyć w ciągu najbliższych kilku dni. Nasz zespół w Turcji ściśle współpracuje z lokalnymi władzami i organizacjami non-profit na miejscu, aby zapewnić pomoc w regionach dotkniętych niszczycielskim trzęsieniem ziemi.

pomoc_turcja_1.jpg

7 lutego 2023

Pierwsza dostawa pomocy z Amazon wyrusza ze Stambułu do regionów dotkniętych trzęsieniem ziemi

Dzień po niszczącielskim trzęsieniu ziemi w Turcji, pierwsza ciężarówka z darami od Amazon opuściła centrum realizacji zamówień w Stambule.

Dostawy zmierzają do prowincji Hatay i obejmują: grzejniki, koce oraz inne niezbędne produkty, które mają pomóc pierwszym potrzebującym i ofiarom utrzymać ciepło podczas mroźnej pogody. Trwają operacje ratunkowe po poniedziałkowym trzęsieniu ziemi, w którym według turckiego rzęądu zginęło ponad 7 700 osób.

Klienci Amazon w Turcji mogą pomóc ofiarom trzęsienia ziemi, przekazując darowizny za pośrednictwem nowej, dedykowanej zakładki na Amazon.com.tr. W ciągu trzech godzin od jej uruchomienia we wtorek, 7 lutego 2023, klienci przekazali ponad 5000 darowizn na pomoc ofiarom trzęsienia ziemi.

We wtorek rano wszyscy pracownicy Amazon w Turcji, w liczbie prawie 2 000 osób, byli bezpieczni. Pozostajemy w kontakcie z organizacjami działającymi na miejscu i rządem tureckim, aby dowiedzieć się więcej o tym, co jest potrzebne na obszarach dotkniętych trzęsieniem ziemi, a także będziemy współpracować z partnerami w celu dostarczenia artykułów pomocowych i wsparcia logistycznego.

6 lutego 2023

Tuż po godzinie 4 rano czasu lokalnego w poniedziałek, 6 lutego, trzęsienie ziemi o sile 7,8 stopnia nawiedziło Turcję i jej okolice, powodując rozległe zniszczenia. Lokalne władze potwierdziły co najmniej 2.600 ofiar śmiertelnych i spodziewają się, że liczba ta wzrośnie w miarę kontynuowania działań poszukiwawczych i ratowniczych.

Aby pomóc społecznościom dotkniętym kataklizmem, Amazon uruchomił swoje działania pomocowe i odpowiada na natychmiastowe potrzeby Czerwonego Półksiężyca i innych organizacji humanitarnych. Przygotowujemy się do wysyłki darów z naszego centrum realizacji w Stambule w regiony dotknięte katastrofą. Dostarczymy potrzebującym koce, namioty, grzejniki, żywność, pieluchy, odżywki dla dzieci, lekarstwa i inne artykuły pierwszej potrzeby, ponieważ ofiary muszą stawić czoła nie tylko zniszczeniom spowodowanym trzęsieniem ziemi, ale także mroźnej zimowej pogodzie.

Spodziewamy się, że pierwsze ciężarówki wyruszą w środę, 8 lutego 2023.

- Ta natychmiastowa dostawa to dopiero początek reakcji firmy Amazon - powiedział Abe Diaz, szef programu „Disaster Relief” w Amazon. - W ciągu najbliższych dni będziemy współpracować z lokalnymi organizacjami i grupami zajmującymi się pomocą dla ofiar katastrof, aby zidentyfikować potrzeby na miejscu i wykorzystać sieć logistyczną i dostawczą Amazon, aby je zaspokoić.

W Amazon w Turcji pracuje blisko 2 000 pracowników. Żadnen z obiektów nie znajduje się na obszarach dotkniętych katastrofą. Nasi lokalni liderzy spędzili cały poniedziałek na upewnianiu się, że pracownicy i ich rodziny są bezpieczni. Jesteśmy zobowiązani do dalszego wykorzystania naszej infrastruktury, zapasów i zespołów, aby zapewnić pomoc, która jest potrzebna.

Więcej o działaniach pomocowych w ramach programu „Disaster Relief”: https://www.aboutamazon.eu/our-impact/community-impact/disaster-relief-and-response