Jak pomagamy firmom rozwijać sprzedaż w Europie

Ta zawartość jest udostępniana przez serwis zewnętrzny (www.youtube.com).

Aby wyświetlić zawartość, należy wyrazić zgodę na pliki cookie, wybierając opcję Zaakceptuj wszystkie w pojawiającym się banerze. Można też przejść do stopki strony, wybrać opcję Preferencje plików cookie, a następnie wybrać Wł. w sekcji Funkcjonalne pliki cookie i Pliki cookie wydajności.

Wspieramy sprzedawców w międzynarodowym rozwoju ich biznesu i korzystaniu z zalet jednolitego rynku EU. Dlatego wspólnie z nimi postanowliśmy uczcić ten ważny dla Europy jubileusz. Z tej okazji nasi partnerzy z Belgii, Niemiec, Francji, Włoch, Niderlandów i Polski - którzy uczestniczyli w Akademii Amazon 2022 - opowiadzieli o zakładaniu swoich firm, europejskiej perspektywie prowadzenia działalności gospodarczej, korzyściach płynących ze sprzedaży online oraz o swoich przemyśleniach na temat współpracy z Amazon.

single market_wkład_1.jpg

Polscy sprzedawcy na jednolitym rynku europejskim
Z raportu „Europejskie małe i średnie przedsiębiorstwa sprzedające na Amazon 2022” wynika, że w 2021 roku polskie małe i średnie firmy sprzedały na Amazon ponad 25 mln produktów, w porównaniu z 15 mln w roku poprzednim, a wartość sprzedaży eksportowej wyniosła ponad 750 mln euro, przekładając się na wzrost o 25% rok do roku. Do tej pory MŚP działające na Amazon stworzyły również ponad 12 tysięcynowych miejsc pracy.

Nasza firma nigdy nie osiągnęłaby takiego stadium rozwoju bez tylu narzędzi, z których korzystamy sprzedając na Amazon. Dzięki tej współpracy nasze skarpetki dostępne są dzisiaj w ponad 80 krajach. Otrzymujemy pełny pakiet wsparcia, który zawiera narzędzia reklamowe, logistyczne i sprzedażowe. Dlatego, gdybym miał opisać usługi Amazon, powiedziałbym, że są kompletne.
Cypian Iwuć, Rainbow Socks

Dzięki działalności Amazon w europejskich MŚP powstało ponad 650 tys. pośrednich miejsc pracy. Tylko w 2021 roku Amazon zainwestował ponad 3,4 mld euro w usługi, narzędzia i programy, które umożliwiają MŚP dostęp do setek milionów globalnych klientów Amazon. Dzięki temu sprzedaż eksportowa firm z europejskiego sektora MŚP wyniosła w 2021 r. ponad 14,5 mld euro, czyli o 10% więcej niż w 2020 r.

single market_wkład_2.jpg

Jednolity rynek europejski otworzył zupełnie nowe możliwości dla przedsiębiorstw, a małe, lokalne firmy rozwijające swoją międzynarodową działalność, stały się siłą napędową wzrostu gospodarczego Europy.

Mamy nadzieję, że starania decydentów Unii Europejskiej, aby nadal wzmacniać jednolity rynek, przyniosą wiele korzyści dla wszystkich małych i średnich przedsiębiorstw w całym regionie.