MŚP sprzedające na Amazon w 2021 r.

Amazon opublikował raport na temat polskich firm sprzedających na Amazon. W 2021 roku polskie małe i średnie firmy sprzedały tu 25 mln produktów, w porównaniu z 15 mln w roku poprzednim oraz stworzyły ponad 12 tys. miejsc pracy w Polsce. Łączna wartość ich sprzedaży eksportowej wyniosła ponad 750 mln euro, a średnia —200 tys. euro.

W 2021 roku Amazon zainwestował w Europie 3,4 mld euro, aby wzmacniać relacje, dzięki którym również polskie małe i średnie firmy sprzedające na Amazon zyskują dostęp do setek milionów osób i z powodzeniem prowadzą sprzedaż w sklepach Amazon, zapewniając przy tym klientom wiele korzyści i doskonałe doświadczenia zakupowe. Amazon nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań z myślą o małych i średnich firmach oraz współpracuje z nimi na rzecz wartościowej i inkluzywnej społeczności, zapewniającej wyjątkowe możliwości rozwoju.
Zachęcamy do zapoznania się z raportem dotyczącym polskich małych i średnich przedsiębiorstw sprzedających na Amazon: MŚP sprzedające na Amazon 2022

W 2021 r. 3 500 polskich małych i średnich firm sprzedawało swoje produkty za pośrednictwem Amazon, zarówno lokalnie, jak i za granicą. Naszym celem jest zapewnienie MŚP narzędzi, usług (w tym logistyki), które pomogą im zbudować silne, międzynarodowe biznesy w długim okresie. Umieszczając swoje produkty w polskim sklepie Amazon, przedsiębiorcy mogą automatycznie udostępniać je klientom w 7 sklepach Amazon w Europie i Wielkiej Brytanii. Dodatkowo, dzięki programowi Fulfillment by Amazon (FBA), dbamy o realizację zamówień małych i średnich firm. W FBA Amazon przechowuje, odbiera, pakuje i dostarcza produkty klientom, jak również zapewnia obsługę klientów i proces zwrotów. Przy minimalnych kosztach i ryzyku, FBA umożliwia przedsiębiorstwom skalowanie biznesu i pozwala skupić się na ich głównej działalności i rozwoju produktów.

Bardzo się cieszę, że polskie małe i średnie firmy sprzedające na Amazon wyeksportowały produkty o wartości ponad 750 mln euro w 2021 roku. Lokalne MŚP dostarczają wielką wartość naszym klientom, a my będziemy je nadal wspierać i tworzyć społeczność biznesową, która sprzyja rozwojowi.

Mourad Taoufiki, dyrektor generalny Amazon.pl

Więcej o sprzedaży na Amazon tutaj.