Usługa została zaprojektowana w sposób zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa i wykorzystano w niej niestandardowe algorytmy oraz sprzęt, przy pomocy których rejestrowany jest unikatowy wzór dłoni, stanowiący podpis danej osoby. Amazon One jest już dostępny dla klientów w Seattle.

Rejestracja i rozpoczęcie korzystania z Amazon One nie wymaga dużo czasu ani wysiłku. Nasze rozwiązanie, o wielu możliwych zastosowaniach, udostępniamy w różnych lokalizacjach i cieszymy się, że będziemy mogli poznać opinie klientów na jego temat. W pierwszej kolejności Amazon One będzie dostępne w wybranych sklepach Amazon Go, gdzie zostanie zainstalowane w bramce na wejściu do sklepu, umożliwiając klientom wygodne robienie zakupów. W większości obiektów handlowych rozwiązanie Amazon One może stać się alternatywną metodą płatności lub być wykorzystane jako karta lojalnościowa, wymagająca jedynie czytnika zainstalowanego przy kasie obok tradycyjnego terminala płatniczego. Może również posłużyć do wejścia na teren danego obiektu, na przykład jako przepustka na stadion lub do biura. Amazon One może zostać zainstalowane w bramce wejściowej, przyspieszając i ułatwiając w ten sposób dostęp do danej lokalizacji.

Od dziś klienci mogą skorzystać z Amazon One przy wejściu do dwóch naszych sklepów Amazon Go w Seattle – naszego pierwszego sklepu Amazon Go na skrzyżowaniu 7th i Blanchard, a także sklepu w South Lake Union przy 300 Boren Ave. North. Rejestracja w sklepach Amazon Go za pomocą urządzenia Amazon One zajmuje mniej niż minutę. Pierwszym krokiem jest wprowadzenie do czytnika karty kredytowej. Następnie należy umieścić dłoń nad urządzeniem i postępować zgodnie z instrukcjami, aby powiązać kartę ze służącym jako podpis obrazem dłoni, wykonanym przy wykorzystaniu naszej technologii skanowania komputerowego w czasie rzeczywistym. Istnieje możliwość zarejestrowania obrazu jednej lub obu dłoni. I to wszystko – na tym kończy się rejestracja klienta. Aby wejść do sklepu Amazon Go posługując się Amazon One, wystarczy przytrzymać dłoń nad czytnikiem przy wejściu przez około sekundę. To naprawdę bardzo proste.

Poza sklepami Amazon Go, w najbliższych miesiącach planujemy zapewnić możliwość skorzystania z Amazon One również w innych sklepach Amazon. Uważamy, że Amazon One znajdzie szerokie zastosowanie także poza naszymi sklepami, dlatego planujemy zaoferować usługę innym podmiotom, na przykład sklepom oraz zarządcom stadionów i biurowców, aby z naszego udogodnienia mogło skorzystać jak najwięcej osób w jak największej liczbie lokalizacji. Zainteresowane firmy mogą skontaktować się z nami za pośrednictwem adresu e-mail podanego na stronie Amazon One.

W jakim celu stworzyliście Amazon One?
Podobnie jak w przypadku innych projektów Amazon, punktem wyjścia było dla nas doświadczenie klienta. Analizowaliśmy rozwiązania, które są trwałe i wytrzymały próbę czasu, ale często stwarzają trudności lub marnują czas klientów. Zastanawialiśmy się, czy możemy usprawnić czynności takie, jak płacenie za zakupy w sklepie, okazywanie kart lojalnościowych, wchodzenie do obiektów, na przykład na stadion, czy do biura. Właśnie dlatego stworzyliśmy Amazon One – rozwiązanie, które umożliwia potwierdzenie tożsamości lub autoryzację transakcji bez zbędnych utrudnień oraz w szybki, niezawodny i bezpieczny sposób.

Dlaczego wybraliście rozpoznawanie dłoni?
Wybraliśmy rozpoznawanie dłoni z kilku ważnych powodów. Po pierwsze, rozpoznawanie dłoni jest uznawane za technikę zapewniającą większą prywatność w porównaniu z innymi metodami biometrycznymi, ponieważ nie można ustalić tożsamości osoby na podstawie wyłącznie obrazu jej dłoni. Osoba trzymająca dłoń nad urządzeniem musi również robić to celowo. Rozwiązanie jest bezdotykowe, co naszym zdaniem spotka się z uznaniem klientów, zwłaszcza w obecnych czasach. Wykorzystanie dłoni jako identyfikatora biometrycznego daje klientom kontrolę nad tym, kiedy i gdzie korzystają z usługi.

Czy potrzebne jest konto Amazon?
Zaprojektowaliśmy proces rejestracji tak, aby był szybki i możliwe bezproblemowy. Nie potrzeba konta Amazon, aby zarejestrować się czy rozpocząć korzystanie z Amazon One. Wystarczy numer telefonu komórkowego i karta kredytowa. Jeśli klient zdecyduje się posłużyć swoim kontem Amazon w Amazon One, może zalogować się na naszej stronie internetowej, aby bezpiecznie zarządzać swoimi danymi i przeglądać historię użytkowania.

Co właściwie skanuje urządzenie, rejestrując mający posłużyć za podpis obraz dłoni?
Technologia Amazon One analizuje dłoń trzymaną nad urządzeniem pod wieloma względami. Nie ma dwóch identycznych dłoni, więc za pomocą naszej technologii skanującej analizujemy wiele ich cech, wybierając te, które w najbardziej wyraźny sposób wyróżniają dłoń klienta i na ich podstawie tworzymy jego „podpis”.

W jaki sposób chronicie dane klientów?
Dla Amazon nie ma nic ważniejszego od zdobywania i utrzymania zaufania naszych klientów. Poważnie traktujemy bezpieczeństwo danych i prywatność użytkowników, a wszelkie dane wrażliwe są przetwarzane zgodnie z naszymi procedurami, które z powodzeniem funkcjonują od wielu lat. Zaprojektowaliśmy Amazon One tak, aby zapewnić bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Na przykład, urządzenie Amazon One jest chronione wieloma mechanizmami zabezpieczającymi, a obrazy dłoni nigdy nie są na nim zapisywane. Obrazy są szyfrowane i wysyłane do bardzo bezpiecznej, specjalnie do tego przeznaczonej części chmury, gdzie powstaje podpis.

Jeśli po rejestracji zdecyduję, że nie chcę już korzystać z Amazon One, czy mogę usunąć swoje dane biometryczne?
Tak, można zażądać usunięcia danych powiązanych z Amazon One z poziomu samego urządzenia lub za pośrednictwem internetowego portalu klienta pod adresem one.amazon.com. Uważamy, że klienci powinni zawsze mieć pełną kontrolę nad tym, kiedy i gdzie korzystają z usługi, co uwzględniliśmy projektując Amazon One.

Rozwiązanie jest już dostępne w wybranych sklepach Amazon Go. Czy oznacza to, że zmieni się sposób korzystania z nich?
Dajemy klientom możliwość robienia zakupów w naszych sklepach w czasie, w miejscu i w sposób dla nich najkorzystniejszy. W dwóch sklepach w Seattle, gdzie zaczynamy wdrażanie Amazon One, czyli w naszym pierwszym sklepie Amazon Go na skrzyżowaniu 7th i Blanchard, a także w naszym sklepie w South Lake Union przy 300 Boren Ave. North klienci będą mieć możliwość wejścia do sklepu przy wykorzystaniu aplikacji Amazon Go lub aplikacji Amazon oraz będą mogli skorzystać z pomocy sprzedawcy, jeśli zamierzają płacić gotówką. Dodajemy do tego możliwość skorzystania z Amazon One.

Czy inne sklepy również chcą korzystać z Amazon One?
Cieszy nas perspektywa wykorzystania Amazon One w większej liczbie punktów handlowych i prowadzimy rozmowy z kilkoma potencjalnymi klientami, ale obecnie możemy jedynie poprosić o śledzenie publikowanych przez nas informacji.

Więcej informacji o Amazon One.