Polacy kupujący w internecie coraz częściej wykazują strategiczne podejście. Jak wynika z badania HarrisX, aż 60% konsumentów planuje swoje zakupy wokół wydarzeń promocyjnych, takich jak Wielkie Okazje Prime w sklepie Amazon.pl, które trwają w dniach 7–8 października. Wydarzenie to daje klientom Prime szansę na zakup dziesiątek tysięcy produktów w niższych cenach oraz oferuje ekskluzywne okazje na produkty zarówno globalnych, jak i polskich marek, w tym Philips, Tefal, Garmin, Puma, LEGO, Nivea, Bosch, Kubota, Krosno, NÉONAIL czy urządzenia Amazon jak Echo, Fire, Kindle, Ring, Blink oraz Eero. To, że Polacy wyczekują tego typu wydarzeń, potwierdzone zostało wynikami badania. Aż 71% badanych czuje ekscytację znajdując świetną okazję zakupową, a 42% chce być pierwszymi, którzy mogą kupić trendujące produkty.

Łowcy okazji czy zakupowi stratedzy - przewodnik po zakupach online Polaków
Czy wiecie, że Polacy kupujący online mają swoje charakterystyczne “strategie zakupowe”, które odzwierciedlają ich potrzeby oraz model zachowania? Jak pokazuje badanie HarrisX dla Amazon*, wielu Polaków podchodzi do zakupów z głową - aż 60% respondentów planuje je specjalnie pod kątem wydarzeń promocyjnych, aby zaoszczędzić więcej pieniędzy, podczas gdy 57% ustala jasny budżet przed zakupami, a ponad połowa (55%) wykorzystuje promocje do zaopatrzenia się w artykuły codziennego użytku. Nie dziwi też, że 64% dokładnie analizuje ceny przed wydarzeniem zakupowym, aby upewnić się, że otrzymuje prawdziwą zniżkę, a 59% stwierdziło, że tego rodzaju wydarzenia pomagają im kontrolować swoje wydatki.

Nie wszyscy jednak lubią tak dokładnie wszystko planować – niektórzy uwielbiają polować na okazje i w tym czasie czują ekstytację (65%), gdyż znalezieniu świetnej promocji podczas wydarzeń zakupowych towarzyszy przyjemny dreszczyk emocji. Ci prawdziwi łowcy okazji odczuwają dumę, gdy znajdą dobrą okazję, którą mogą pochwalić się swoim bliskim (44%). Są też tacy, którzy szukają produktów będących aktualnie na topie i chcą być wśród ich pierwszych nabywców (42%). Pozwala im to aktywnie kształtować trendy, a nie tylko za nimi podążać. Niezmiennie od lat rośnie także grupa klientów ceniących sobie możliwość wyboru produktów od lokalnych marek czy producentów. Według danych Teraz Polska, aż 84% klientów, mając możliwość wyboru, deklaruje chęć zakupu produktu polskiego pochodzenia.

Nie od dziś wiadomo, że Polacy kochają okazje, a robienie zakupów w trakcie wydarzeń zakupowych ma dla nich silny walor emocjonalny. Dlatego z dużą satysfakcją obserwujemy, jak od czterech lat klienci w Polsce mogą doświadczać nowego wymiaru zakupów online dzięki subskrypcji Amazon Prime. Ten program oferuje szereg korzyści i pozwala klientom robić zakupy tak, jak chcą i kiedy chcą. Nasze badania pokazują również, że Polacy to wyjątkowo świadomi konsumenci, reprezentujący różnorodne nawyki zakupowe – od doskonale przygotowanych i zorientowanych planistów, po trendsetterów poszukujących gorących nowości na topie czy entuzjastów lokalnych produktów. Nasze wydarzenie Wielkie Okazje Prime zostało stworzone, aby sprostać tym zróżnicowanym potrzebom.
Dwa dni okazji na dziesiątki tysięcy produktów
Podczas Wielkich Okazji Prime, 7 i 8 października, klienci Prime mają dostęp do okazji na dziesiątki tysięcy produktów od najlepszych międzynarodowych i polskich marek w różnych kategoriach na Amazon.pl, w tym m.in. na elektronikę od Philips, Garmin, artykuły do domu i kuchni od Tefal, Bosch, Krosno, kosmetyki i akcesoria kosmetyczne od Nivea czy NÉONAIL, zabawki i gry od LEGO, oraz modę od Puma czy Kubota.
Wybór jest ogromny, jednak aby pomóc klientom znaleźć te najbardziej odpowiednie okazje, Amazon.pl oferuje również dodatkowe funkcje, takie jak:
- Obserwuj okazję: Umożliwiająca sprawdzanie promocji dostępnych tylko dla klientów Prime. Dzięki powiadomieniom na stronie i w aplikacji Amazon.pl możliwe jest to w dowolnym miejscu i czasie.
- Powiadomienia o okazjach: Informujące o okazjach związanych z produktami ostatnio szukanymi i oglądanymi na stronie i w aplikacji Amazon.pl.
- Lista życzeń: Generująca powiadomienia o promocjach na produkty dodane do listy życzeń.
Polskim klientom szczególnie przypadają do gustu subskrypcje zakupowe, takie jak Amazon Prime - doceniają ich ekskluzywne korzyści takie jak szybsza dostawa (27%) oraz dostęp do wielu produktów w jednym miejscu (43%). Dodatkowo, klienci posiadający subskrypcję czują się nagradzani za swoją lojalność i wierzą, że otrzymują więcej za mniej (58%).
Wydarzenie Wielkie Okazje Prime rozpoczęło się 7 października i potrwa do północy, 8 października na stronie: https://www.amazon.pl/dniprime