Czy nie denerwuje Cię, kiedy w sklepie zabraknie czegoś, czego potrzebujesz? Zabawki, którą chcesz kupić na ostatnią chwilę na przyjęcie urodzinowe, ulubionych płatków śniadaniowych lub butów w Twoim rozmiarze? Właściciele sklepów również nie są zadowoleni z takiego stanu rzeczy, bo nie mogą zapewnić Ci tego, czego w tym momencie potrzebujesz, ryzykując tym samym utratę sprzedaży. Jak więc mogą uniknąć Twojego rozczarowania?

Odkąd istnieją sklepy, sprzedawcy prowadzą liczne badania na temat tego, co kupują ich klienci. Interesuje ich co i kiedy się dobrze sprzedaje, o co klienci najczęściej pytają i czego szukają, które marki są najbardziej popularne, a także jakie reklamy i promocje ich przyciągają. Właściciele sklepów doskonale zdają sobie z tego sprawę, że te wszystkie komponenty mają realny wpływ na sprzedaż, dlatego prowadzą obserwacje na różne sposoby. Karty lojalnościowe są tylko jednym z przykładów na to, jak tradycyjne sklepy monitorują zwyczaje zakupowe klientów. Wiedza ta pozwala im oferować takie produkty, których potencjalni nabywcy potrzebują i tym momencie, kiedy ich potrzebują. W Amazon jest podobnie. Tak, jak inne sklepy, wykorzystujemy te informacje, aby oferować najlepsze produkty i sprostać oczekiwaniom naszych klientów, pomagać im w znalezieniu najlepszych produktów oraz upewniać się, że mamy wystarczające zapasy. Kluczem do tego, jak działa nasz sklep jest połączenie oferowanych produktów z zewnętrznymi sprzedawcami. Ma to na celu zapewnienie klientom najlepszych doświadczeń zakupowych, dostępu do większego wachlarza produktów, czyli szerszego wyboru oraz większej dostępności, niż byłoby to możliwe w innym przypadku. Wykorzystujemy dane ze sklepu, aby upewnić się, że spełniamy potrzeby klientów, a także udostępniamy sprzedawcom dane dotyczące ich sprzedaży, dzięki czemu mogą oni świadomie rozwijać swoje przedsiębiorstwa.

Żeby pomóc w osiągnięciu tego celu, Amazon zainwestował dziesiątki miliardów w infrastrukturę i zbudował setki narzędzi, aby pomóc sprzedawcom zewnętrznym odnieść sukces w swoim sklepie – w tym analitykę danych, aby pomóc im lepiej zrozumieć i łatwiej dotrzeć do klienta.

Dostarczając sprzedawcom zewnętrznym narzędzi inwentaryzacyjnych i cenowych oraz rekomendacji dotyczących zarządzania i zwiększania sprzedaży, dajemy im możliwość budowania swojego sukcesu. W Europie współpracujemy z ponad 900 000 niezależnych partnerów, w tym z partnerami handlowymi, deweloperami, twórcami treści, autorami i dostawcami. Tylko w 2020 roku wydaliśmy około 2,8 miliarda euro na logistykę, narzędzia, usługi, programy i pracowników, aby pomóc małym i średnim firmom sprzedającym na Amazon odnieść sukces.

Uruchomiliśmy również ponad 250 nowych narzędzi dla sprzedawców, które w znaczący sposób przyczyniły się do ich sukcesu i optymalizacji sprzedaży. Obejmują one raporty biznesowe i narzędzia wglądu, takie jak “Listing Quality”, “Best Sellers,” “Most Wished For,” “Hot New Releases,” jak również “Most Gifted”.

Oprócz tego, raporty Brand Analytics zapewniają Sprzedającym dostęp do szczegółowych informacji, takich jak rankingi częstotliwości wyszukiwania (które analizują popularność kluczowych słów), najczęściej klikane produkty, udział w kliknięciach i konwersji (procent całkowitej sprzedaży uzyskanej przez produkty dla danego słowa kluczowego).

Dostęp do tych narzędzi można uzyskać za pośrednictwem Seller Central, specjalnie zbudowanego panelu dla sprzedawców. Tutaj mogą oni tworzyć nowe oferty, zarządzać asortymentem i zamówieniami, uzyskiwać dostęp do informacji o cenach na poziomie produktu i zarządzać swoimi cenami, uzyskiwać informacje o wydajności swoich produktów oraz komunikować się z klientami.

Prezentujemy ranking sprzedaży dla każdego produktu na jego stronie, a także publikujemy listy najlepiej sprzedających się produktów, by cały świat mógł je zobaczyć i z nich skorzystać. Ta przejrzystość jest częścią tego, co sprawia, że Amazon jest doskonałym miejscem do wprowadzenia lub rozwoju marki.

Wierzymy, że dostarczamy zewnętrznym sprzedawcom i markom więcej danych na temat ich wyników i sprzedaży niż jakikolwiek inny sklep. Jest to jeden z powodów, dla którego sprzedawcy zewnętrzni odnieśli tak duży sukces w sklepie Amazon. Zdajemy sobie sprawę, że sprzedawcy zewnętrzni i marki mają również wiele innych źródeł danych, w tym wgląd w świat zakupów, które odbywają się poza obszarem naszego sklepu.

Podobnie jak nasi sprzedawcy zewnętrzni i inni detaliści na całym świecie, Amazon również wykorzystuje dane do prowadzenia swojej działalności. Korzystamy z danych zbiorczych dotyczących doświadczeń klientów w całym sklepie, aby stale go ulepszać. W jaki sposób? Na przykład dając im pewność, że w sklepie znajdują się popularne produkty, zapewniając, że znajdą to, czego potrzebują lub łącząc klientów z nowościami produktowymi, dzięki automatycznemu ofertowaniu.

Nasz dalszy sukces zależy od zapewnienia wspaniałych doświadczeń zakupowych – nie tylko dla naszych klientów, którzy korzystają z szerszego wyboru i zwiększonej konkurencji, co pomaga nam utrzymać niskie ceny, ale także dla sprzedawców zewnętrznych, co oznacza ochronę poufnych informacji przy jednoczesnym dostarczaniu danych i narzędzi potrzebnych do rozwoju ich firm.

Dowiedz się więcej: www.sell.amazon.pl